lørdag 26. september 2009

UTDRIKNINGSLAGET



ET MINNE FOR LIVET!!

Det er ikke noe fast regel på når utdrikkningslaget skal holdes. Det viktigste er vel at så mange som mulig kan være med av de som bruden/brudgommen ønsker. Ikke alltid kjenner du alle som skal være med, og da kan det være greit å snakke med bruden/brudgommen om dette før du begynner å planlegge å ta kontakt.

Økonomi
Sett opp et budsjett som inkluderer alt og ta høyde for uforutsette utgifter. Sett opp en max pris slik at alle har noe å forholde seg til og kan ta seg rå til.

Aktiviteter
Pass på å legg opp til noe som passer for bruden/brudgommen. Har dere bestilt falsjermhopping og bruden/brydgommen ikke vil, har dere brukt opp de pengene forjeves. Det er deres dag og den skal være gøy og minnerik.

Er han/hun sporty og aktiv vil kanskje noen utendørsaktiviteter passe. Paintball, go kart, rafting, kano- eller kajakk tur.


Andre vil kanskje ha en det litt mer rolig. Ut med båt for å fiske, orientreingsløp med poster og spm, spa (helst for jenter kanskje?) Synge inn en sang dere har laget selv i studio. Ideene er mange. Flere tips kan dere blant annet finne på: http://levlogisk.com/utdrikkingslag/



Transport
Det viktigste først: Hvordan skal laget transporteres rundt på aktiviteter. Leie limousine? Kjøre traktor? Leie trikk?
Ett alternativ kan være å leie en partbuss, kanskje en russebuss? Dette letter transporten mellom aktivitetene, og holder gruppen samlet hele tiden.


Skjenke bruden/brudgommen
Alt for mange utdrikkningslag har blitt ødlagt av bruden/brudgommen har blitt sjenket overstadig beruset. Pass på å fordel alkoholen slik dere ikke må sende hjem hovedpersonen kl 5 på ettermiddagen

10 tips til utdrikkningslaget:
  1. Pass på økonomien. Planlegg nøye alle utgifter slik at det ikke blir noen ubehaglige overraskelser i etterrid. Skulle det mot formodning bli penger til overs kan det brukes til f.eks. et minnealbum fra festen. Husk: ta masse bilder!!
  2. Legg inn små overaskelser. Hilsner, gavelek, quiz om hvor godt de kjenner sin elskede. partyposer, morsomme premier osv.
  3. Musikk. En god fest blir enda bedre med god musikk. Sjekk ut hva bruden/brudgommen liker evt hva de var oppvokst med av musikk.
  4. Tidsbruk. Beregn nøye hvor lang tid dere trenger på hvert punkt i programmet.
  5. Ta en pust i bakken. Det kan være fint å gjøre plass til å slappe av å bli bedre kjent. Lunsj i parken eller avslappning i utendørs badestamp kan være godt.
  6. Vennetjenester. Å arangere et utdrikningslag kan fort bli dyrt, så det kan være smart å benytte seg av alle kontakter du og deltagerne i utdrikkiningslaget har.
  7. Velg sosiale aktiviteter. En fordel at alle kan være med på aktivtetene sammen.
  8. Lag en partypose. En fin start på festen er å dele ut en partypose. Denne kan du fylle med morsomme eller praktiske ting som solkrem, sjokolade, flaske med vann, adressen hjem, laminert partykort med navn og telefonliste på alle deltagerne.
  9. Delegere oppgaver. Det er ingen grunn til at du som forlover må gjøre alt når det gjelder forberedelser til utdrikkningslaget. Benytt alle sine egenskaper, kontakter og resurser.
  10. Sett opp en kjøreplan. En kjøreplan med alle tidspunkter, adresser, aktiviteter er ikke bare en hjelp for palnleggeren men også de andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar